måndag 6 maj 2013

Lite vardag.

Tack! För alla fina kommentarer, brev och vackra ord som ni gett oss p.g.a öppnandet av denna blogg. Känns tryggt och fint, att veta att  ni alla finns där ute. <3

Som jag förklarade så ser vardagen hemma hos oss, ungefär lika normal eller onormal ut som hos de flesta andra. Med undantag av lite mera läkar- rådgivnings- och dylika besök. Nu har vi inte haft några sådana, så livet har flytit på sin lilla gång. Med bland annat jobbande, konsert på svenska teatern, mysande framför tv:n & ishockey och idag för mig årets första simtur under bar himmelen på simstadion som för övrigt är vår granne. Bejbis tycker om då jag är aktiv och rör på mig, och sparkar och busar när jag sitter stilla eller ligger, samt då musik spelas. Så idag trivdes vi båda. Jätte skönt, och jag känner att min gravid-kropp också behöver aktivt röra på sig, och tror att simlöpning kan bli en bra del av min vardagsmotion framöver.

På tal om jobb, så har jag endast maj månad, som hel månad kvar att jobba. I och med att jag skall ha sommarsemester innan bejbis kommer, innebär det att jag redan slutar i början av Juni. Något jag ser mycket framemot, tycker mycket om jobbet, men det känns så, att det är tid för något annat just nu i livet. För mig, bejbis och den blivande pappan. Tid för att fokusera, tänka och ta in. Tid för att förbereda och växa in i tanken om det som komma skall, i och med att vi blir tre, en liten familj, med mycket hjärte jobb på olika plan framöver.

Jag skall försöka uppdatera så gott det går. I veckan har vi inga undersökningar. Jag har däremot många lediga dagar, samt blivande pappan några. Våra lediga dagar har vi bokat in en herrgårds övernattning med bad och bastu. Bara tid att andas, njuta och vara. Rekommenderas!

Bejbis sparkar mycket och hårt, även i skrivandets stund. Magen har de senaste dagarna vuxit ännu mera. Spännande. Jag försöker beundra och känna sparkarna utifrån och göra allt för att bejbis därinne skall ha det bra.
Nu sovdags, åtminstone för mig, antar att bejbis har en annan åsikt om den saken... om jag känner den rätt. :)

2 kommentarer:

  1. Simlöpning och simstadion är nånting du gärna kan dra mig med på!!!! ;) ;) Hälsningar och Kramar från Minna. :)

    SvaraRadera
  2. Slå en pling när du är till Kvinnokliniken och har tid över så far vi på kaffe! :) Eller kanske prova Folkhälsans husmanskost?

    SvaraRadera