lördag 18 maj 2013

den första magbilden i min graviditet.

Jag har valt att inte lägga upp enskilda magbilder på FB eller så. Tycker inte det behövs. Å dessutom är det så privat sak, tycker jag. Men här skall jag nu sätta lite bilder vecka för vecka kanske. Så ni kan se. Bilden under är från i dag, då vi är i vecka 27.
Det är ganska lungt på gravid fronten nu, har inte gått upp mer, inte mått dåligt och hittils inga mera komplikationer. Skönt så! På måndag har jag läkartid och nästa veckas måndag ultraljud, så uppdaterar om något extra då.

Annars rullar det på, tiden går super snabbt, har bara två veckor kvar innan semester och sedan mamma-ledigt direkt på, så snart slutar jobbet. Jätte konstig känsla, men skönt tillika att snart bara få vänta, vila och ta hand om mig, magen och den blivande pappan på heltid. :)

Jag lever somvanligt, igår hade vi personaljobb fest. Bejbis sparkade och trivdes eftersom det var mycket musik. Många frågor och grattisar samt lyckönskningar. Jag träffade även en kvinna vars nära vän, har samma hjärtfel som vår bejbis, och hon är idag 30 år, gift och lever ett närapå vanligt liv. Kändes fint att höra om henne, och den positiva berättelsen. Några tyckte jag var fresh, samt några magen var liten, medan andra undrade varför jag dricker cider som gravid..... ja, jag drack cider, men såklart Alkoholfri, men nej, det kunde dom inte räkna ut, utan iställe fråga min chef, hur det kommer sig att jag dricker och är gravid. Alla har olika saker att tänka på.. kan man påstå. :)

Nu har vi tittat ishockey, väntar att laxpastan skall bli färdig, samt den kommande eurovisionen. En underbar lördag med andra ord. Innan på dagen var vi och handlade och jag kände och tittade lite på bejbi kläder. Mysigt. Så sådant i våran lilla bubbla här, höres snart igen.

                                                         Vecka 27.

1 kommentar:

  1. Fin bild! När ska vi ses? Simlöpning? :) Hälsningar: Minna.

    SvaraRadera