torsdag 30 maj 2013

en liten uppdatering

Hej och ursäkta, har varit lite slarvig och halvslö med att uppdatera bloggen. Men sommaren har kommit och livet flyter på inte mycket extra, men ändå en hel del. Så en lista, bland annat detta har hänt;

  • Sommaren har kommit till stan, och jag har jobbat min sista tur och har således nu semester som åtföljs av mamma ledighet. Har varit tvungen att säga 'hejdå' många gånger, ej så trevligt.
  • Har haft en god vän på besök, fina dagar var det, tacksam för Vänskap.
  • Har varit på läkarkontroll, läkaren undersökte mig, och allt var okej. Förutom järnet, så nu försöker jag dricka kreuter blut saft i mängd och massor.
  • Har spelat minigolf, simlöpt lite, umgåtts med andra vänner.
  • Har varit på ett till ultraljud, det finaste hittills, i och med att bejbis zoomades in, nästan i 3d, och vi fick se bejbis fötter,händer samt ansikte jätte tydligt. Samt då den rörde på sin mun. Väldigt Underbar upplevelse! 
  • Fått veta att bejbis väger 1121g och har utvecklats precis som den ska, lite över det normala till och med. Positiva besked med andra ord. Men hjärtfelet består, eftersom det ju inte ens kan bli annorlunda än vad det är nu.
  • Köpt en fyll-i-bok åt bejbis från akademen, där vi kan börja fylla i redan nu. Jätte fin är den med massor att fylla i, om känslor, tankar och händelser just nu, samt sedan om bejbis då den föds.
  • Fått veta på vilket sjukhus vi kommer att föda.
  • Ätit massor av glass, särskilt lösglass.
  • Brunchat, lunchat och ätit frukost ute en del.
  • Funderat på saker som barnvagn, sömn hos bejbisar och andra kommande saker.
  • Solat och haft det mysigt i parken.
  • Njutit.
  • Fått fina presenter av mina kollegor, många saker till bejbis och köpkort till mig själv.
  • Bokat resa till Sverige.
  • Plockat vildblommor, köpt rosor, pellargoner och sånt.
  • Köpt en prickig mamma klänning.
  • Druckit äppelsaft.
  • Veckohandlat.
  • Kännt jätte hårda sparkar, samt sett utanpå hur hand/fot rörs.
  • Varit på familjeförberedelsekurs, om amning samt om förlossning.
  • Gjort små utflykter.
  • Doftat på min craiving; källardoft. Samt köpt lite duschtvål och bodysplash i olika dofter.
Ja, en massa små saker sker, i livet vi lever. Men inget vidunderligt direkt. Njuter mestadels nu av semestern och det alldeles underbara vädret. Å ser framemot en skön sommar. 
Vad som komma skall är bland annat: psykolog besök, ett ultraljud, ett rådgivningsbesök, ett besök hos kardiologen på hjärtkliniken. Utöver det, en semester vecka i Sverige samt att hitta på små fina saker att göra på min semester och kommande mamma ledighet. Att kolla upp olika saker på fpa samt planera vidare för vårt kommande familjeliv.

1 kommentar:

  1. Hejsan! Jo, jag har tittat in här några gånger och väntat på nya inlägg... nu är här ett! :) På vilket sjukhus skall ni föda? Vi ses imorgon och hoppas många gånger under min semester! :) Hälsningar : Minna.

    SvaraRadera